Blog
>
Het belang van UX design

Het belang van UX design

ux-design

Bij UX design draait alles om het creëren van een uitstekende gebruikers ervaring.

Het is weten wat de gebruiker wil en het snel en eenvoudig aan hem geven.

Bij UX design draait alles om het creëren van een uitstekende gebruikers ervaring.

Het is weten wat de gebruiker wil en het snel en eenvoudig aan hem geven. Het beste UX design zorgt ervoor dat de gebruiker denkt dat de website speciaal voor hem is gemaakt.

Wanneer een bezoeker op je website terechtkomt, heb je ongeveer vijf seconden de tijd om hen te overtuigen waarom je hun tijd waard bent. Nieuwe gebruikers zijn altijd op zoek naar snelle antwoorden.

Wie ben jij? Wat doe jij? Welke voordelen heeft dit voor mij?

Dat is veel informatie om in slechts vijf seconden over te brengen!

De kunst is om de perfecte ‘value proposition’ te maken: een korte, scherpe beschrijving van je bedrijf en waarom het waardevol is. Het is het eerste dat je gebruikers moeten zien wanneer ze je website bezoeken.

Het is de basis van een goed UX design. Als dit goed zit, heb je zojuist je eerste geweldige gebruikerservaring gecreëerd. De bezoeker is blij, geïntrigeerd en wil meer over je ontdekken.

Als je het mis hebt, zijn ze al vertrokken.

Daarom is ‘value proposition’ zo belangrijk. Het opent de deur.

1. Hoe doet je dat?

Het begint met een haarscherpe omschrijving van je product of dienst.
Hieronder zijn enkele goede voorbeelden:

itsme®, je digitale ID. Veilig inloggen, gegevens delen of tekenen, alleen nog met je gsm.

itsme®

Bekijk tv-programma’s en films altijd en overal.

Netflix

De beste producten en diensten kunnen worden samengevat in één verteerbare zin.
Goede copywriting is daarbij belangrijk.

2. Voor wie is het bestemd?

Is je product of service gebouwd voor aannemers, ondernemers of kattenliefhebbers? Vertel het hen. Zeg “deze service of dit product is voor jou!”

3. Hoe gaat jouw product hun probleem oplossen en hun leven veranderen?

Het is niet voldoende om gebruikers te vertellen wie je bent en wat je doet. Dat alleen zal hen niet overtuigen om je product te kopen. Je moet ze een betere wereld laten zien.

Vertel hen hoe je waarde toevoegt aan hun leven. Welk probleem ga je oplossen? Dit is jouw belofte aan de gebruiker en is het cruciale onderdeel van je ‘value proposition’.

Contacteer ons gerust indien je meer informatie hierover wil.

Ook klaar voor een gebruiksvriendelijke website?
Contacteer me vrijblijvend voor meer informatie of een prijsindicatie.